Heraldika ir automobilių emblemos
Prof. meno licenciatas Robertas Jucaitis
„Heraldika yra fakto ir fantazijos, mito ir būdo, romantikos ir tikrovės sintezė. Tai gausi šeimos, meno ir istorijos sąjunga” (Charles Burnett ir Mark Dennis, “The Lion Rejoicing”, 1997).
1923 m. birželio 7 d. lenktynininką Enzo’ą Ferrari’į, su „Alfa Romeo RL” Ravenoje laimėjusį savo pirmąsias Grand Prix lenktynes, aplankė kunigaikštienė Paolina de Biancoli. Jos sūnus Francesco’as Baracca’as, karo pilotas asas, žuvęs 1918 m. Pirmojo pasaulinio karo metu, ant savo lėktuvo buvo nusipiešęs piestu stovintį juodą žirgą. Kunigaikštienė pasiūlė E. Ferrari’iui ant automobilio nusipiešti tokį patį žirgą, kuris turėtų nešti jam laimę. Jis sutiko ir su šia emblema, kurią papildė geltonu fonu – savo gimtojo miesto Modenos spalva – lenktyninkas pirmą kartą pasirodė 1932 m., lenktyniaudamas automobiliu „Alfa Romeo 8C”. Pirmasis „Ferrari”, pažymėtas dabar jau klasika tapusiu logotipu, pasirodė 1947 m. Tai buvo „Ferrari 125 S”.
Ferrari 125 S, 1947
Tačiau įsivaizduokime, kad E. Ferrari’į būtų aplankiusi ne kunigaikštienė P. de Biancoli, o kas nors iš Bergamo Colleoni’ių giminės ir kaip talismaną būtų pasiūlęs savo šeimos herbą. Tuomet „Ferrari“ logotipu galėjo tapti…sėklidės, nes būtent tokį herbą turėjo Colleoni’ių giminė. Garsiausiam jos atstovui – kondotjerui Bartolomeo Colleoni’iui – Venecijoje 1488 m. pastatytas skulptoriaus Andrea del Verrocchio sukurtas paminklas (nors Venecijoje atminimo paminklai asmenims buvo draudžiami, B. Colleoni’is respublikai paliko didžiulę pinigų sumą su sąlyga, kad jam bus pastaytas paminklas). Paminklas, žinoma, papuoštas Colleoni’ių herbu.
Visą straipsnį skaitykite trečiame leidinio „Genealogija, heraldika ir veksilologija“ numeryje. Daugiau informacijos apie leidinius rasite: www.ghvi.lt
Nuotraukoje Bajė gobelenas, 1066. Damian'o Entwistele'io nuotr.